Tuesday, June 24, 2014

O saptamana plina

In ciuda faptului ca in Canada pare ca nu se intampla niciodata nimic, saptamana ce a trecut de la ultima postare a fost una plina pentru mine. A fost un amalgam de ganduri, griji, compasiune, planuri de viitor, bucurii parintesti dar mai ales drag de oameni si voi incerca sa va fac partasi la nebunia mea atat cat voi putea fi de coerenta.

Am inceput sa adun banuti pentru Rodica din Montreal si am trecut printr-o larga paleta de simtaminte in acest demers al meu. Fara ca ei sa stie ca eu exist si ma gandesc la ei, i-am insotit cu toata energia mea pozitiva si am facut aceasta campanie micuta de strangere de fonduri. Am vrut sa fac ceva pentru ei, ceva mai mult decat sa citesc despre cazul lor si sa spun "saracii!" Mi-am spus ca oricat voi aduna va fi ceva mai mult decat zero si ca putin de la mine plus putin de la altii va face o suma ce le va fi de un real folos si ii va face sa nu se mai simta atat de singuri si amarati intr-o tara straina. Am adunat, cu ajutorul unor oameni minunati despre care va voi povesti indata, suma de 820 de dolari, bani ce au ajuns in contul Rodicai ieri la pranz. Va transmit, dragii mei, pe aceasta cale, toate multumirile unui suflet abatut si biciuit de soarta exact cand dadea sa-si intinda aripile sa zboare! Mi-a ramas in minte ca l-am sunat pe Veaceslav sa-l intreb daca se descurca sa ridice banii in caz ca ii trimit prin Western Union si a spus ca nu stie unde gaseste vreun birou de-al lor. L-am intrebat in prostia mea daca n-au trimis bani acasa si el a zambit amar si-a zis: da' de unde? am ajuns sa primim noi ajutor de-acasa in loc sa fim noi sprijin parintilor!

Am pus apelul pentru Rodica pe blog si, sa fiu sincera pana la capat, ma asteptam sa adun banuti de la prietenele mele, de la fetele pe care ma bazez, care au cate un suflet minunat, care ma cunosc si au incredere in mine. Asa a fost dar am avut si minunata surpriza sa primesc bani de la familii complet necunoscute, oameni care imi citesc blogul si care au demonstrat ca romanul meu e frumos si bun. Puteti spune ce vreti acum dar eu am primit confirmarea ca romanii sunt o natie cladita pe un fond bun.

Mi-as dori sa nu-i uitam pe cei trei din Montreal si daca va puteti lipsi de o suma cat de mica sa treceti pe la RBC si sa o puneti in contul Rodicai si al lui Veaceslav Popusoi (027 03461 003 5026661). Dureaza fix un minut. Dna Elena, prietena si sustinatoarea mea din Vancouver, spunea ca a facut transferul online ca atunci cand platesti orice factura. Deci, nici macar nu trebuie sa mergeti pana la banca. E simplu tare! Trebuie doar sa vrem sa ajutam!

Spuneam ca am fost tare ocupata si cu planurile mele de viitor. V-am spus ca ma atrage tare mult o cariera de tehnician dentar. Am fost la colegiu sa vorbesc cu Entry Advisorul si-am plecat de-acolo mai tulbure decat am venit. Salariile nu sunt foarte mari dar as putea avea ocazia sa-mi deschid propriul laborator iar asta suna bine. Pe de alta parte, inscrierile pentru septembrie 2014 sunt acum. Sa-mi mai fac echivalarea diplomei de bacalaureat mi-ar lua prea mult timp si nici nu m-ar ajuta ca n-am chimie si fizica in clasele 11-12. Asa ca singura varianta propusa de tipul cu care am vorbit ar fi sa dau teste la engleza, mate, chimie si biologie acum! What? Mai omule, eu am terminat liceul acum 20 de ani!!!!! Dupa cum va spuneam, am rumegat oferta de ieri pana azi, m-am culcat tarziu si m-am trezit devreme sa mai citesc pe internet despre colegii si programe si-am zis: POT! Sa nu radeti de mine daca pic, ok? Daca pic inseamna ca nu e pentru mine si sa-mi vad de treaba.

Zis si facut: m-am dus pe ontariocolleges.ca, mi-am facut cont, am aplicat, am platit taxa si-acum... sa vedem ce urmeaza. Din cate inteleg eu, ar trebui sa primesc o scrisoare de la colegiu sa imi spuna ca trebuie sa dau examenele astea. Ca sa fiu sigura ca am inteles bine le-am trimis un e-mail sa clarific treaba. Sper sa si raspunda pana maine. Daca nu raspund, ii sun maine cand vin de la munci. Din nou, daca sunt admisa, voi avea nevoie de sfaturi pentru burse, osap sau imprumuturi. Cine se ofera? 

Si, ca sa inchei intr-o maniera mai vesela si optimista, va voi spune ca sunt mandra tare de progeniturile mele care au incheiat scoala cu note mari, sunt frumosi, sanatosi, veseli, sportivi si ii iubesc de ma topesc! De ce ii laud asa tare? Pentru ca sunt doi copii care acum doi ani si ceva au fost smulsi din lumea lor, adusi aici si nevoiti sa se adapteze din toate punctele de vedere: sa invete limba, sa isi faca prieteni, sa se descurce intr-un sistem cu totul nou si au facut toate astea in scurt timp. Nu spuneti ca le-a fost usor, ca asa-s copiii adaptabili. Nu, nu le-a fost usor dar noi am fost alaturi de ei sa ii sustinem si o vom face toata viata!

 

5 comments:

  1. Felicitari pentru gestul facut pentru familia aceea de romani! Impresionant, intr-o lume indiferenta si preocupata, gestul tau!
    In ceea ce priveste planurile de viitor, la cum te stiu, am incredere ca vei reusi fara mrea mari emotii sa ajungi acolo unde iti doresti! Iti doresc succes, tin pumnii stransi si sunt alaturi de tine!!!!
    Iar despre copii nu pot sa spun decat ca sunt copii minunati, cu atat mai mult cu cat au reusit sa se adapteze in noua lor lume! Oricum, daca au capacitatea de adaptare a mamei lor, le va fi usor in viata! Doar sa aiba norocul de a nimeri din prima profesia pe care le va face placere s-o urmeze!!!
    Va doresc tuturor succes!!!
    F

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru felicitari si sunt sigura ca te-ai gandit la toti cei ce au raspuns apelului meu. A fost o munca in echipa. Unii au venit chiar de la 100 km de Toronto pana la mine pentru ca si-au dorit mult sa contribuie si ei. M-am bucurat de vizita unor oameni minunati! Imi doresc sa cunosc inca o familie deosebita care doar mi-a trimis banii. A fost o ocazie pentru mine de-a intalni suflete alese.
      Iti multumesc pentru sustinere! Sa nu tii pumnii stransi tare ca stii... se spune ca imi incui mintea!

      Delete
  2. Daca pici nu inseamna ca nu e pt tine, inseamna ca nu ai avut destul timp sa te pregatesti. Si mai inseamna ca ai de unde sa te ridici sa cauti o alta strategie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Corect! Incercam doar sa gasesc o scuza dar cred ca cea cu timpul scurt pentru pregatire e mai buna. :)
      Toata viata numai strategii am avut in cap. Nu cred ca am avut vreun moment sa zic: gata, de-acum asta mi-e calea si rutina. mereu am analizat, re-analizat si schimbat strategia din mers. oare cand m-oi linisti? oare cand voi imbatrani si eu sa ma odihnesc?

      PS: cred ca iti dai seama ca glumesc cu batranetea...

      Delete
  3. Right here is the right webpage for anybody who really
    wants to find out about this topic. You realize so
    much its almost hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
    You definitely put a new spin on a subject that has been discussed for decades.
    Wonderful stuff, just excellent!

    ReplyDelete