Monday, June 16, 2014

Un strigat de ajutor!

Am pus pe pagina mea de Facebook acest strigat de ajutor si n-am primit prea mult feed-back asa ca m-am gandit sa fiu mai explicita aici.

Povestea am preluat-o de pe un forum al romanilor din Quebec si am verificat-o. http://www.quebec.ro/forum/taclaua-quebec-ro/nevoie-de-ajutor-urgent!/

Eu nu sunt o persoana care sa ma las usor pacalita si stiu ca multi dintre voi nutriti la fel ca mine un sentiment de neincredere cand vine vorba de astfel de cereri de ajutor. Am rugat o canadianca get-beget din Montreal sa sune la spitalul respectiv si sa intrebe doar daca exista internata o pacienta cu numele Rodica Papusoi. Pentru mine era suficient sa fie in spital ca sa stiu ca fata asta chiar are nevoie de ajutor asa cum am simtit eu, in adancul sufletului, imediat ce am citit povestea lor. Canadianca mea a spus ca este inregistrata dar cu numele de domnisoara ceea ce m-a bagat in ceata si mai tare. Am vrut sa renunt la caz dar am zis sa mai incerc o data si i-am scris unei foste colege de liceu stabilita in Montreal rugand-o si pe ea sa sune la spital sa intrebe acelasi lucru. Va voi reda aici raspunsul prietenei mele sperand ca nu se va supara pentru ca pana la urma cauza este una nobila. Ea zice asa: "Am fost deja si la spital si acasa. Am vorbit personal cu Rodica. Este tanara, frumoasa si desteapta. Pare de 18 ani. Nu a fost niciodata bolnava pana acum. Poti sa te implici cu toata increderea. Sotul ei a reinceput sa lucreze. Pe fetita au primit-o la gradinita dar au foarte mare nevoie de ajutor. Sa ma mai intrebi ce vrei sa stii. Imi pare rau ca nu am facut poze la spital. Nu m-am gandit. Ma bucur ca vrei sa-i ajuti si poate le dai incredere si altora. Daca ai prieteni care sunt prin Montreal si vor sa mearga la spital macar sa-i duca o floare sau sa dea un telefon de incurajare ar fi extraordinar. Spital Notre Dame, Rue Sherbrook, chambre 29, Rodica Popusoi Dumitras". Numele de Dumitras imi fusese dat si de canadianca mea asa ca acum m-am lamurit.

Dragii mei, este vorba despre o familie de oameni tineri si plini de speranta, sanatosi si dornici de reusita intr-o tara promitatoare precum este Canada, familia Popusoi. Totul parea a fi minunat pana cand, intr-o zi, tinerei mamici i s-a facut rau suferind un accident vascular cerebral. Fiind in Canada de mai putin de trei luni, familia noastra nu era acoperita de asigurarea medicala si fiecare zi de spitalizare costa enorm pentru bugetul lor. Zic eu ca nu-i mai ajuta acum cu nimic sa ii criticam sau sa ne dam cu parerea ca n-au fost prevazatori sa-si faca o asigurare medicala privata care sa-i acopere pana la sosirea cardului de sanatate. Noi ne-am facut si tot am tremurat cand mi-a spus fiica-mea ca o doare in zona apendicelui si ma gandeam ca o eventuala operatie nu se stie daca ar fi acoperita in totalitate de suma asigurata. Haideti mai bine sa-i ajutam! Haideti sa fim mai umani si sa ne pese cand sufera un om langa noi!

Poate ca banii pe care ii putem trimite noi nu ii vor scoate din datorii fata de spital dar macar le vom plati chiria si le vom pune o paine pe masa luna asta. Daca ii ajuta Doamne Doamne si se face bine Rodica, incetul cu incetul toate se vor rezolva dar zilele astea, mai ales daca sotul ei nu a lucrat o perioada, le este foarte greu cu banii si nu vreau sa-mi imaginez o posibila evacuare din apartament sau o manuta intinsa care cere de mancare. Nici eu nu sunt bogata dar de unde am sau n-am voi rupe cativa dolari sa-i trimit. Haideti sa adunam cat poate fiecare, aici, in Toronto, sa ii trimitem o suma mai marisoara. Un 20 de dolari daca pune fiecare si tot se va strange ceva-ceva.

Imi puteti scrie aici, pe Facebook sau pe mama.canadei@gmail.com As vrea ca pana martea viitoare sa adun cat mai multi bani si sa ii trimit odata cu urarile noastre de insanatosire grabnica pentru mami a lor. 

5 comments:

  1. Am primit pana acum mai multe semnale pozitive ce-mi bucura sufletul si-mi intaresc convingerea ca romanii adevarati exista. Unii au trimis deja direct in contul familiei Popusoi cate ceva, altii mi-au adus azi cativa banuti, am programat sa ma intalnesc cu unii luni... Lucrurile incep sa se miste! Va voi tine la curent cu evolutia strangerii de fonduri si poate prind mai multi curaj sa ni se alature. Luni dupa-amiaza intentionez sa trimit cat se aduna prin Western Union (ma gandesc ca or fi taxele mai mici asa) catre ei si voi scana foaia cu trimiterea sa va arat cat s-a strans. Va rog inca o data nu treceti cu vederea necazul omului de langa voi!

    ReplyDelete
  2. Sa-si deschida un cont de Pay Pal ... ar fi mult mai simplu si aproape lipsit de costuri .

    ReplyDelete
  3. azi am fost la banca si am depus banii. sper din tot sufletul sa se faca bine Rodica si sa le foloseasca banii trimisi de noi! va multumesc eu in numele lor ca ei, saracii, nici nu mai au cuvinte, nu mai au putere... am vorbit cu ei la telefon si vocea lor suna atat de trista si sfarsita...

    a fost simpla depunerea in contul lor bancar. am mers la RBC si am spus ca vreau sa depun bani in contul 027 03461 003 5026661 contul rodicai si al lui veaceslav popusoi si a durat fix un minut. va incurajez si pe voi, cei din canada sa incercati. n-am platit nicio taxa.

    ReplyDelete
  4. Gelu a depus direct de acasa, on-line. A adaugat contul fam Popusoi la transfer si am mers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se poate si asa cum spune dna Elena si e chiar mai simplu decat am procedat eu. Cei ce doresc sa ajute gasesc mereu o cale... trebuie doar sa vrem!

      Delete