Wednesday, May 7, 2014

2, 5 sau 7 ani

Cica e greu primii 2, 5, 7 ani in Canada. Apoi... te obisnuiesti! Nimeni nu spune ca e mai bine dupa acesti ani in care "trebuie sa aveti rabdare!" ci doar... te obisnuiesti precum calul cu bataia si tiganul cu scanteia, vorba romanului! Si chestia asta cu rabdarea in loc sa te linisteasca si sa te faca apt pentru o lunga asteptare, mai rau te enerveaza. Cum Doamne, sa ai rabdare cand ti-e dor de ai tai, de tara ta sau cand uneori ti-e greu de nu mai poti?

Multi pleaca de-acasa hotarati sa faca orice, sa spele bude daca trebuie. E tare fain sa visezi din confortul locuintei tale din Romania cum vei onora budele in fiecare zi cu augustele tale manute inmanusate (ca doar noi, romanii, suntem harnici) si cum dupa o bucata de vreme vei reusi sa razbesti si vei scoate capul din rahat invingator (ca doar noi, romanii, suntem destepti si descurcareti). Din pacate realitatea bate filmul din capul nostru si cand esti prins intr-un asemenea job de subzistenta, rutina zilnica devine cosmar si ai senzatia ca ziua de maine nu are cum sa difere de cea de azi daca nu faci ceva in sensul asta si simti ca n-are sens, ca toate visele se naruie.

Din tot ce s-a intamplat in ultimii 2 ani nu regret decat faptul ca nu ne-am dus in Vancouver si cred ca poate nu e prea tarziu. Nu ma mai simt in stare sa o iau total de la zero ca aici dar daca mi-as gasi job acolo as pleca fara sa ma gandesc de doua ori asa ca... mai cautam, mai aplicam... poate mergem macar in vizita sa vedem ce-am pierdut...

Eu va rog frumos sa nu ma bagati prea tare in seama azi ca-s mai abatuta si as fi putut sa ma abtin, sa nu scriu nimic dar am vrut sa stiti ca plecatul asta la mama supararii uneori doare rau si cei ce se gandesc sa ne urmeze sa fie pregatiti pentru ca oricat de adult cu picioarele pe pamant ai fi, uneori tot o mai iei razant pe panta melancoliei la vale. Maine dimineata voi fi cu siguranta vesela si pozitiva din nou pentru ca voi merge acum la culcare si inainte de a adormi imi voi enumera in gand motivele pentru care ma bucur ca am plecat din Romania.

Noapte buna, Canada! Buna dimineata, Romania!



5 comments:

  1. Vancouver . Frumos . In poze . In vacanta . De trait acolo nu e chiar asa de usor . Cunosc destui care au plecat acolo si s-au intors . Sau care au ales Vancouver si s-au relocat . Frumos . Spectacular dar scump . In plus clima e usor deprimanta ptr gustul meu . Imagineaza-ti ploaie in meniul zilnic :)

    ReplyDelete
  2. Daca visul include o casa, inainte de a te muta uita-te pe site-urile de imobiliare ca asta e unul din dezavantajele Vancouverului (altul ar fi riscul de cutremur). Eu zic sa vii in vizita inainte. Aplica la niste joburi inainte, cu o adresa de Vancouver, ca sa vezi cum sta treaba.

    (Eu regretam ca nu m-am dus la Ottawa sau la Montreal, am fost in vizita si mi-a placut. "Jumatatea mai buna" a zis ca nu, in nici un caz. Si mai stiu asa exemple, au inceput sa vanda ca se muta, cautat chirie si apoi au fost in vizita in est. Au renuntat)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca asta e de departe cea mai inteligenta abordare . Cand iti cauti un loc sa te "asezi" , trebuie sa iti bifezi o lista :
      1. Cea ce ma pricep eu sa fac este cautat acolo . Voi avea sansa sa castig confortabil ? Nu toate meseriile isi gasesc cautare intr-un anume loc .
      2. Care e stilul meu de viata ? Viata de oras , agitatia? Liniste ? Calm ? Sunt single ? cu copii ? Vreau o casa ?
      Si ar mai fi o lunga lista dar toate sunt secundare .

      Delete
  3. Da, probabil vom face o vizita la vara in Vancouver sa vedem cu ochii nostri ca stiti cum e: pana nu vezi, nu crezi. Din poze atat Toronto cat si Vancouver arata superb dar una e photoshop si alta e realitatea. Si vom putea testa si treaba cu ploaia ca prea am auzit multe despre ea...

    ReplyDelete
  4. Anul trecut in iulie parca nu a fost nici o picatura de ploaie :) - au anuntat si oficial!
    Si vara e in general ok, ploaia nu e 'in meniul zilnic' in nici un caz ( sapt asta a fost soare pana ieri, 2 zile ploua dar nu continuu, de maine e iar soare si acum e primavara....). Iar iarna prefer ploaia si soseaua uda, decat zapada si gheata pe sosea :)

    Cat despre umezeala, statisticile spun ca per total e mai mare in Ontario decat in BC. :D

    ReplyDelete