Tuesday, May 20, 2014

Jocul de carti

Buna din nou! Daca e marti e zi de blog. Numai ca asta este o marti mai speciala ce vine dupa un long weekend in care a fost Victoria Day. Sunt obosita si mi-e somn de la atata aer curat. O zi intreaga m-au smuls de langa laptopul meu si m-au tinut afara, in parc, sa respir oxigen pur si simplu!!!! Chiar le-am spus ca ma doare capul de la atata oxigenare. Cred ca e prima noastra iesire dupa iarna grea ce pare sa fi trecut. Acum ne chinuie o primavara ploioasa si rece dupa care, intr-un final, probabil va veni o toamna la  fel. Si ieri ne-a picurat putin dar ne-am incapatanat sa ramanem sa coacem micii la gratar. Si gratarul a fost primul facut de noi de cand suntem in Canada. Am mai fost invitati la unii sau la altii dar pe asta l-am chinuit noi. I-am facut vant, l-am gadilat si l-am sucit pana am obtinut ce voiam de la el. S-a lasat greu convins! Oricum, ideea e ca ne-am intors victoriosi si fericiti acasa cu hainele de pe noi mirosind infernal a fum. Mare isprava am mai facut!

Am mai repeta ce-am invatat ieri si am mai experimenta multe altele daca am avea masina  pentru ca fara acest lux necesar este tare dificila deplasarea cu toata trupa. Am putea evada din oras, sau am vedea alte orase apropiate dar asa... stam in zona si ne gandim de nenumarate ori pe secunda daca ne bagam sau nu sa luam masina. Nu pretul ne sperie ci asigurarea de circa 400 dolari pe luna plus parcarea plus benzina... Ca sa nu mai spun de alte cheltuieli legate de masina ce pot sa apara. Am avut o experienta tare urata acasa cu o masina second hand si tare ne temem sa nu se repete povestea.

In rest... long weekendul a venit dupa o alta saptamana grea de munca asa cum sunt toate saptamanile noastre. Abia in Canada am aflat ce inseamna sa muncesti cu adevarat. Si daca tot am adus vorba despre asta va voi povesti azi o intamplare de pe vremea cand eram acasa inca. Eram intr-un tren si la un moment dat, o tipa bruneta cu parul lung, ce aducea putin a Leonida Lari in tinerete, iese dupa mine pe culoar si ma cheama in cuseta la ea. Nu intelegeam ce vrea dar am zis sa o ascult si m-am dus. Era singura si s-a apucat de scotocit in poseta. Eram si mai intrigata dar ma grabeam si-am intrebat ce vrea. Mi-a spus ca a simtit dintr-o data ca trebuie sa trag o carte din pachetul ce-l avea in mana si, acum, il intindea spre mine. I-am spus razand ca nu cred in asa ceva si-am dat sa ies. A insistat ca simte ea ca eu trebuie sa fac asta. Avea un pachet de carti mai mari decat cele obisnuite. Probabil erau de Tarot (habar n-am!). Am tras o carte si pe ea era desenat un magar incarcat cu mai multi saci mergand pe un drum. Apoi mi-a intins un alt pachet de carti mai mici si mai vechi. Mi-a zis ca sunt carti vechi rusesti. Am tras si de acolo o carte pe care scria "IZVINITE" cu litere rusesti. Mi-a zis ca inseamna "IERTARE". Am ridicat din umeri si intrebarea nerostita din ochii mei a facut-o sa-mi spuna ca in sinea mea cu siguranta stiu ce inseamna toate astea. Doar sa privesc atenta inlauntrul meu. Am plecat din cuseta ei profund tulburata si de atunci ma tot gandesc ce-o fi insemnat asta. Uneori, cand muncesc prea mult, ma gandesc ca eu oi fi magarul ala si ca odata si odata voi fi iertata si va fi soare si pe strada mea.

Poate am fost programata atunci pe modulul "munceste!" prin cine stie ce tehnici de hipnoza pe care nu le-am aprofundat in facultate si trebuie sa imi gasesc iertarea cumva, sa ies din transa sau... poate era mai bine sa-mi vad de drum si sa nu ma uit in gura si in cartile altora!

Va pup pana martea viitoare cu mult drag!

8 comments:

  1. Big Like!
    Suntem suma alegerilor noastre, ...mi-a spus un prieten odata, printre discutiile cotidiene...

    ReplyDelete
  2. Buna. Scrii foarte frumos...asteptam cu drag noile tale postari !....Intrebare: te vezi imbatranind in Canada? Adica sa ajungi in etate, eventual bunica.....pe aceste meleaguri?

    ReplyDelete
  3. Multumesc frumos! Sincer... casa noastra de la tara tare ne cheama inapoi. Deocamdata ma uit la poze si ma mai alin asa. Tare mult imi doresc sa fiu o babuta care sa aiba cateva gaini si 2 straturi de ceapa. Exista anumite aspecte pentru care momentan ne este mai bine in Canada. Nustiu ce va fi mai tarziu cand ne vor creste copiii si vor pleca fiecare pe drumul lui. Probabil vom face naveta ca pensionari intre Romania si tara unde vor dori ei sa locuiasca. Bine ca n-am mai multi copii care sa fuga in cele 4 zari! :)))
    Ne-am pus si noi problema asta si raspunsul e clar ca nu am vrea sa ramanem aici pentru totdeauna dar nici acasa n-as putea sta eu linistita departe de copiii mei. Asa ca naveta ramane singura solutie. Totusi... este posibil sa ne schimbam noi parerea dupa ce trec cei 2,5,7 ani de acomodare si sa inlocuim casuta de-acasa cu una pe-aici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc frumos ptr răspuns. Te inteleg....Mai am o întrebare, te rog: ce înseamnă sa muncesti cu adevărat in Canada? Poti detalia, te rog...mereu am auzit romani care spun "mama , muncesc de rup in Canada (SUA).."...E ceva specific numai ptr romani sau si ptr alti europeni (nu multi defel din cei 250k de emigranti anual in CA). Mulțumesc mult, Adrian

      Delete
    2. La aceasta intrebare raspunsul meu nu este o suma a experientelor traite de emigranti in America de Nord ci este doar o reflectare a experientei personale. Am spus ca am aflat ce inseamna sa muncesti cu adevarat abia in Canada pentru ca in tara am avut un job lejer de care obisnuiam sa ma plang non-stop. Serios! Nu presupunea munca fizica ci doar existau si ture de noapte. Aici am inceput cu un job in care 8 ore stai numai in picioare, ai doua pauze de cate 15 minute cronometrate, trebuie sa te misti cu viteza luminii in cele 8 ore de munca plus ca mai dai cu mopul, mai freci, mai speli, vinzi si zambesti clientilor iar clientul are intotdeauna dreptate! Intelegi deci ca experienta si vorbele mele reflecta acest caz aparte in care compar ce faceam cu ce fac acum. Am avut in Canada si job de office si cred ca tot se munceste mai mult aici decat acasa. Aici nu exista sa o lalai o zi ca te-ai trezit cu fata la cearsaf si nu ai chef sau sa te duci la tigara jumatate de zi si la cafea cealalta jumatate. Probabil un profesor universitar din Romania ajuns aici pe o pozitie similara va spune altceva totusi...
      In acelasi timp nu cred ca numai europenii vorbesc de mult mai multa munca aici si ma gandesc acum la indieni si tarile inrudite. De acolo vin aici oamenii care au cat de cat o situatie materiala. Multe dintre fetele care lucreaza cu mine spun ca acasa la ele n-au lucrat niciodata si aveau servitoare (pentru ca sunt unii atat de saraci incat devin servitori pe te miri ce). Aici situatia lor se schimba. Sunt nevoite sa munceasca si cred ca abia aici aflla ce inseamna asta si ele.
      Sper ca nu m-am invartit prea tare in jurul cozii si ca ai inteles cate ceva din ce-am vrut eu sa transmit.

      Delete
    3. Multumesc frumos. Mda...de fapt, munca intr-o cafenea - in general - este solicitanta...nu ma refer neaparat la cele din Romania....ma refer la cele din UK - unde am fost la un training si am vazut cum munceau copiii acolo, inlcusiv store managerul. Personal, nu as rezista....recunosc. De aceea, fluctuatia personalului este mare in acest gen de business. Nota: Am fost la un training pe logistica in Londra la lantul de cafenele Costa Coffee (lant care intr-un final a dat faliment in Romania). Nota: Starbucks merge f bine in Romania. Tinem legatura si mult succes in continuare.

      Delete
    4. Da, este exact asa cum spui tu. Eu cred ca muncesc mai mult acum ca store manager decat inainte ca store front dar nu ma plang, nu ma mai plang. M-am invatat! Nu cred ca Tim Hortons ar rezista in Romania pentru ca romanul isi ia cafea de la dozator cu un leu mai bine si nu este invatat sa isi cumpere un sandwich din oras. Mai bine se duce in Kaufland si ia o paine si un salam de banii aia. Cred ca daca nu as lucra aici nici eu nu prea as intra in Tim Hortons din zgarcenie (cumpatare, ok?). Mi-as face cafeaua acasa si pachetel dar cei de aici au un alt mod de a gandi asa incat e coada permanent pana la usa.
      Sigur ca tinem legatura. Parca am mai mult chef de povestit cand vad comentarii si simt ca nu vorbesc singura.

      Delete
  4. tulburator, intr-adevar! foarte tulburator!!! F

    ReplyDelete