Tuesday, October 10, 2017

Sandy

- Sa nu imbatranesti, Veronico! Sa nu imbatranesti ca atunci ai dat de Dracu’! Incep sa te doara toate, sa pice una, alta... zice Sandy si incepe sa rada zgomotos. Femeia masiva din fata mea se zguduie din toate incheieturile si se imbujoreaza instantaneu.
- Ăăăă, ba eu as vrea sa am sansa de-a imbatrani! In zilele noastre e o mare realizare sa ajungi la o varsta inaintata, ii spun eu serioasa.
- Cum asa? In zilele noastre speranta de viata a crescut mult! Sandy si-a pus o mana in sold iar cealalta o flutura cu un deget ridicat in fata ochilor mei in timp ce incrunta o spranceana.
- Pai stii, cu toate cancerele astea care ne dau tarcoale...
- Stai linistita ca nu sunt chiar atat de multe pe cat suntem lasati sa credem. Cati ani ai draga mea?
- 43 ma aud ingaimand cu o voce mititica.
- Uuuu, ingrata varsta... si rade din nou din toata fiinta. Pe la 40 de ani au inceput sa mi se intunece orizonturile si chiar am avut o perioada foarte urata. Au inceput problemele de tot felul. Ba scartaie un genunchi, ba incepe sa te lase vederea, ba creste barbia dubla, ba te doare pe ici, ba pe colo, incepi sa iti dai intalnire cu doctorul mai des decat cu oricare alt barbat din viata ta, te panichezi din orice, te simti batrana, terminata si distrusa. Bine ca vine varsta de 50 cand totul se linisteste, te luminezi si ai,  in sfarsit, o perioada de pace si implinire.
-Wow, pai atunci vreau sa sar direct la 50!
- Rabdare, draga mea, rabdare! O sa ajungi si acolo. O sa traiesti pana la 90 de ani.
- Ah, ce bine! Ii cant eu in struna.
- Stii, bunica mea a venit peste ocean inchisa in burta unui vapor urias, cu cinci copii dupa ea, in conditii mizerabile, a ajuns aici si a muncit din greu, a fost saraca lipita pamantului dar a razbit si a trait pana la 80 de ani. A avut o viata foarte grea in comparatie cu vietile noastre. Noi vom fi mult mai longevive ca femeile de pe vremea aceea.
- Asa sa fie! Mi-ai facut ziua, Sandy! Mi-ai adus zambetul pe buze azi. Iti multumesc! Sa fii puternica maine si sa treci cu bine peste...
- Multumesc! M-am obisnuit cu chimioterapia. Ridica din umeri ca un copil prins facand o pozna si rade strengareste.
Sandy are 70 de ani. E alba si senina ca o zi de vara. Vesnic pozitiva. Ii caut compania. Ma hranesc din energia ei.

2 comments:

  1. Cat de mult conteaza sa sti cum sa iei viața... Vad zilnic oameni care miorlaie pentru un genunchi care scârtaie si oameni care se luptă cu boli serioase cu un pozitivism incredibil , glumind , zâmbind si luand moartea la mișto.
    Primii abuzează un sistem pentru nimica toata venind săptămânal la doctor , dispunând dosare peste dosare ca sa stea pe social ...cei din ă două categorie, lucrând, bucarandu-se de viața, înconjurați de cei dragi ...
    E mare lucru sa sti sa iti păstrezi demnitatea .

    ReplyDelete