Friday, November 28, 2014

Marele Black Friday

Dupa cum se stie, azi a fost o zi importanta pentru comercianti adoptata de canadieni si nu numai cu mare drag: Black Friday.

Dimineata, cand plec eu taraindu-ma, pe jumatate adormita spre serviciu, vezi doi, trei oameni pe strada. E pustiu, intuneric si frig. In aceasta dimineata insa am avut senzatia ca am intarziat deja cand am vazut cata lume circula la ora aia. Oamenii, cu ochii rosii de somn, ca niste zombi prin intunericul zorilor, se indreptau catre Tim Hortons atrasi ca molia de lampa. Adormita cum eram, nu prea intelegeam ce se intampla pana cand in cale mi-au aparut vanzatoarele de la Canadian Tire de langa noi. Hopa, asta era! E Black Friday! Fetele mele din tura de noapte erau sfarsite cand am ajuns. Coada era pana la intrarea la baie dupa ce se incolacea pe dupa mese. Oamenii venisera sa-si ia portia de cofeina ca sa aiba cu ce se intretine asteptand sa se dea startul "marilor reduceri". Cineva mi-a spus ca primii nustiu cati clienti pot cumpara un televizor de nustiu cati inch cu doar 100 de dolari. Wow! Trebuie sa fiu cel putin bolanda sa ma trezesc la ora aia fara sa fiu nevoita sa ma duc la munca, sa stau in frig vreo doua ore ca sa iau un televizor la jumatate de pret. Mai bine stau fara televizor toata viata ca si-asa nu ma pasioneaza!

A fost o zi foarte grea, foarte mare aglomeratia. Daca tot a iesit toata lumea din casa la cumparaturi, au trecut si pe la noi sa ia o cafeluta. Aici se bea cafeaua ca pe apa, la orice ora din zi si din noapte. Parca v-am mai spus asta. E posibil sa ma repet pentru ca o fac mereu si cand vorbesc dar imi cer scuze ca-s batrana si uit de la mana pana la gura. Imi amintesc ca asta m-a frapat pe mine la inceput cand eu beam doar o cafeluta mica dimineata si-atat cum eram obisnuita acasa. Acum m-am invatat si pot duce trei sau chiar patru cafele pe zi fara sa am probleme cu insomnia. M-am facut si eu canadianca oare? Glumesc desigur. Stiu ca nu asta este important. Si de fapt nici nustiu daca imi doresc asta pentru ca as vrea sa raman un produs romanesc exportat.

Dupa serviciu m-a scos din casa matza mea sa mergem sa cumparam si noi ceva daca gasim. Am zis hai sa cascam gura prin magazine, sa ne minunam cum se da totul degeaba. Ei, cred ca n-are sens sa va mai spun ca eu n-am prea vazut reduceri ci doar reclame uriase cu mari reduceri si oameni alergand bezmetici prin magazine intr-o frenezie a cumparaturilor pe care nu o intelegeam. Sincer, eu am vrut o masina de paine ca era in pliantul de la Target la 38 de dolari parca dar in magazin nu exista sau nu mai exista la ora cand am fost eu. Asta e! Am salvat 38 de dolari pe care... i-am dat apoi cu varf si indesat pe o rochita frumoasa pentru printesa mea plus o pereche de raiati, un pulover, o pereche de blugi, sosete, fluturasi pentru brad... si lista continua pentru ca e tare placuta o iesire mama - fiica la cascat gura prin magazine si fara paza cardului. Ne-am simtit si noi bine ca fetele daca tot a fost Black Friday!

No comments:

Post a Comment