Sunday, April 15, 2018

Un grup de adolescenti

Acum un an ma pregateam de o noua emigrare la Kitchener. Era frumos afara. Imi iesise leusteanul si tot faceam calcule sa il iau cu mine cand m-oi muta. Azi nu avem decat imaginea dezolanta a unei zapezi de aprilie, nema leustean! Totu-i gheata derdeluș, asa... un fel de ploaie inghetata. Te sfichiuie pe obraji de ustura locul atins, iti intra in ochi si in urechi. Te simti biciuit. Se circula greu si asta numai dupa ce reusesti sa jumulesti gheata de pe parbriz si sa te strecori in masina congelata (daca ti-a trebuit casa fara garaj, Veronico!)

Zapada, ne-zapada, gheata sau nu, azi am mers la serbarea de Pasti, de dupa Pasti, de la Banatul. Copila mea si prietenii ei tot exerseaza dansuri populare de ceva vreme impreuna cu dl instructor. De Craciun au avut prima serbare. Atunci am crezut ca sunt faini tare si am incurajat-o sa continue. Nu neaparat pentru dansuri dar mai ales pentru ca tot grupul asta de adolescenti cresc impreuna si se au unii pe altii, isi tin loc de verisori. Azi nu a fost doar bine. A fost superb! Daca mai invata vreo doua dansuri ar putea sustine ei singuri un spectacol intreg. Grupul se mareste vazand cu ochii, sunt cam toti de aceeasi varsta si atat de frumosi ca ii scuip pe rand si in grup sa nu mi-i deoache careva.

Mare problema mare am cu fusta fiica-mii insa. Intai a avut fusta de moldoveanca de-aia infasurata ca un hot-dog de pasea precum gheisele. Cum or fi dansat femeile la batutele moldovenesti pe vremuri cu asa fuste nu ma duce inchipuirea. Ca eu stiu ca moldovencele mele dansau de rupeau podelele nu alta! Imi amintesc ce viteza prind picioarele mamei pe la nunti si rad.

Azi a avut o fustita rosie plisata dar nici asta nu e buna ca e scurta si celelalte fete au fuste lungi. Ce ma fac???? Acu serios, cine imi poate pune la pachet, din Romania, o fusta frumoasa cu brau cu tot pentru moldoveanca mea? Numai sa fie marime de tantar ca eu cresc o trestioara in batatura nu stejarul din Borzesti. Celelalte fete au costume superbe si trebuie sa fim si noi in rand cu lumea. Mereu mi-au placut costumele din Maramures. Si celelalte cu negru si alb sunt frumoase. Habar nu am din ce zona sunt. Banuiesc ca de prin Fagaras.

Un alt parinte glumea aseara (Nu eu, jur ca nu eu! Desi gandesc la fel dar de data asta nu am fost eu!) ca sala de la Banatul e numai buna de nunti... Va dati seama ca noi stam ca babele la hora pe vremuri si comentam tot ce misca. Tare mi-s dragi toti, toti!

3 comments:

  1. Buna Veronica !
    Ploaie inghetata la jumat lunii aprilie ? Pai, cand vine primavara sa zic asa? Adica sa fie placut afara? Multumesc

    ReplyDelete
  2. Hei, ce mai faci, de ce nu mai postezi? Eu te citeam.
    Sper ca esti ok.

    ReplyDelete