Sunday, August 24, 2014

Dupa o saptamana

A trecut o saptamana de cand am ajuns acasa si ma simt extrem de linistita, cum nu ma asteptam de linistita. Viata a reintrat pe fagasul normal inca de-a doua zi dupa aterizare. Sambata, la 6.30 eram deja la serviciu. Pupaturi si imbratisari mai mult sau mai putin sincere...dupa caz. Sper ca nu-si face nimeni iluzii ca in Canada sunt numai oameni corecti, prietenosi si sinceri. Nu, e doar o lume ca oricare alta, cu oameni, cu bune si rele dar ma simt... cum sa spun sa nu gresesc? Confortabil cred.

Am crezut ca voi veni inapoi cu inima zdrobita, ca voi regreta plecarea de langa ai mei dar, surprinzator, am senzatia ca, de fapt, mi-am incarcat toate bateriile si mai am vreo doua de rezerva sa-mi ajunga pana la urmatoarea revedere. Ma ia duiosia numai cand ma gandesc la parul alb al mamei si la amaraciunea cu care mi-a spus ca daca ea moare si eu pierd iar avionul ca la Frankfurt nici nu ajung la inmormantarea ei. Mi-ar fi trebuit putin mai mult timp sa stau cu mama mea, sa mai despicam firul in patru asa cum facem noi dar sunt convinsa ca vom mai avea ocazii si nu vor mai fi asa scurte ca acum. Oricum, mamuta mea e o femeie puternica si mereu mi-a fost exemplu. Cand mi-a fost greu m-am gandit ca ea nu ar pierde timpul sa se planga sau sa se panicheze asa ca asta fac si eu acum. Stiu ca desi m-ar vrea langa ea, mama mea ma intelege si stie de ce am plecat la capatul lumii.

Revenind in Canada chiar am simtit ca vin acasa. Ciudat sau nu dar cand ma gandesc la acasa acum are doua locatii pentru mine. Eu nu am fost in concediu ci acasa si m-am intors tot acasa. Fiind in Canada vorbeam mult pe skype si la telefon cu prietenii din Romania iar cand m-am dus acolo simteam ca imi lipsesc prietenele de aici. Ma aflu suspendata intre doua lumi si constientizez lucrul acesta. Poate ca asa voi trai toata viata si chiar n-ar fi nicio tragedie ori poate ca la un moment dat se va produce o ruptura pe undeva. Timpul le va aseza pe toate exact asa cum trebuie sa fie.

Deocamdata traim aici si acum. Incepem sa ne interesam cum sta treaba cu cetatenia... daca s-o fi aprobat legea aia cu 4 ani si de cand intra in vigoare sau apucam si noi sa depunem actele in martie? Ne mai echivalam diplome, asteptam rezultate pe la colegii si muncim cu drag si spor incercand sa adunam si noi de-un avans la o casa, la o masina... ca tot omul tanar. Chiar ma gandeam ca mi-as mai putea gasi un job pentru luni si marti daca tot sunt libera. Acum cat mai pot, cat ma mai tin balamalele! De ce nu?

5 comments:

  1. Buna Veronica.

    Am reusit sa mai compactez mesajul primit de la varul meu din Slobozia.

    Partea I

    SUBJECT: impresii dupa 9 luni de Canada -- "eclozarea"


    Impresiile de mai jos sunt scrise pe cand aveam 9 luni de Canada.
    Acum, dupa 5 ani jumate suntem intorsi acasa ..
    Cum nici acum nu vedem altfel lucrurile cred ca cele de mai jos ar
    intregi tolba noastra cu argumente relativ la acea lume.
    "DESI AU TRECUT 9 LUNI DE CANADA, INTENTIILE CU CARE AM PLECAT DIN
    ROMANIA SI ANUME DE A VEDEA ACEST LUCRU CA PE O EXPERIENTA DE
    VIATA PAR SA RAMANA VALABILE.
    MULTI DIN TARA ZAMBEAU, SPUNIND CA SIGUR VOM RAMANE ACOLO; CHIAR
    SI AICI SUNT DESTUI CARE SPUN CA DUPA CEVA VREME VOM VEDEA ALTFEL
    LUCRURILE.
    PROBABIL ...
    CE NU INTELEG TOTI CEI CARE SPUN ACESTE LUCRURI ESTE CA FIECARE
    DINTRE NOI SUNTEM UNICI, CA NU EXISTA O RETETA GENERAL VALABILA,
    CA UNII POT AVEA REACTII ADVERSE, EVENTUAL "ALERGII" LA ANUMITE
    "TRATAMENTE" .
    EU NU INTELEG CUM SA FACI ABSTRACTIE DE SUFLET IN TOATA ACEASTA
    ECUATIE?
    Pentru ca un lucru evident mie (si recunoscut de multi) este acela
    ca sistemul capitalist calca in picioare orice principiu uman; eu
    as spune chiar ca niveleaza creierul; iar aceste doua lucruri sunt
    suficient de inspaimantatoare.
    Oamenii sunt niste elemente, niste obiecte care participa la un
    joc ce are la baza niste principii false, experimentale.
    SI ATAT.
    Restul ce conteaza si da sens acestor principii este banul. Iar
    aici, in America , realizezi extrem de mult faptul ca acesta este
    ochiul diavolului (asta pentru ca absolut totul se invarte malefic
    in jurul lui).
    AS SPUNE CA ACEASTA ESTE RELIGIA CAPITALISMULUI: BANUL.
    DA DRAGII NOSTRI, MINCIUNA ESTE LA TOT PASUL.
    ESTE O TARA IN CARE SE PROMOVEAZA RESPECTAREA CORECTITUDINII, A
    ADEVARULUI, A TOLERANTEI DAR SE PRACTICA EFECTIV OPUSUL ACESTORA.
    VORBIM IN ROMANIA DE IPOCRIZIE, DE INCOMPETENTA, DE LENE, DE
    MIZERIE? PAI VENITI FRATILOR AICI SI SIMTITI-VA CUMVA CA ACASA.
    SINGURA DIFERENTA PE CARE AS VEDEA-O AR FI CA AICI NU ESTE CHIAR
    PE FATA; SE POARTA DE MAI TOTI O MASCA DE PARCA AM FI INTR-UN
    VESNIC CARNAVAL.
    IAR UN ALT LUCRU CARE CONTEAZA ESTE CA OAMENII SUNT BLAZATI,
    EDUCATI IN ACEST SISTEM SI PRINCIPII MAI SUS AMINTITE; LUMEA NU-SI
    FACE PROBLEME, NU-SI PUNE INTREBARI, LUMEA STIE CA RESPECTAND
    SISTEMUL TRAIESC FERICITI PANA LA ADANCI BATRANETI (CHIAR DACA O
    FAC CA NISTE DOBITOACE (ASTA CA SA FOLOSESC FEMININUL CUVANTULUI))
    ; IAR DACA SUNT CATEODATA PROBLEME, EI BINE LE IAU CA FACIND PARTE
    DIN VIATA SI SUNT MANDRI CA NU AU TENDINTA DE A LE ANALIZA CI DE A
    LE ACCEPTA ASA CUM SUNT, DEMONSTRAND ASTFEL CA AU CARACTER SI
    PRINCIPII, CA SUNT EDUCATI FRUMOS SI BINE.
    DAR OAMENII SUNT FERICITI...
    PAI CUM SA NU FII CAND NU INTELEGI PREA MULTE DIN VIATA?
    CAND COPIII SUNT CRESCUTI IN VOIA SORTII (SISTEMULUI) , CU PUTINA
    INFORMATIE (SA NU OBOSEASCA) SI MAI ALES CU INTERDICTIA DE A-I
    CERTA SERIOS, DE A LE FACE PREA MULT OBSERVATIE, DE A LE DA
    PREMII/PEDEPSE, PENTRU A NU SE SIMTI INFERIORI, RESPECTIV PENTRU A
    NU LE DIMINUA DIN PERSONALITATE SI MAI ALES DIN MANDRIE; ACEA
    TRADITIONALA SI CELEBRA MANDRIE CANADIANA.
    CEEA CE ESTE MAI GRAV E CA NIMIC DIN ACEST MOD DE A FI EDUCATI SI
    DE A TRAI NU ESTE INTAMPLATOR: DUPA PAREREA MEA TOTUL ESTE
    CALCULAT; SE DORESTE O NATIE LINISTITA, CU OAMENI CARE SA NU
    INTELEAGA PREA MULT PENTRU A NU PUNE INTREBARI, PENTRU A NU DEVENI
    PERICULOSI; O NATIE FARA CREIER SI RADACINI CAREIA I SE ARATA
    NEVOILE PRIMARE SI I SE CULTIVA MANDRIA, SUFICIENTE PENTRU A-I DA
    O OCUPATIE PROFUNDA, DULCE SI NESFARSITA; O NATIE AMAGITA CU TOT
    FELUL DE LIBERTATI DE-A DREPTUL STUPIDE SI SUPERFICIALE, DAR CARE
    II FAC SA SE SIMTA "OAMENI".
    O ASTFEL DE NATIE INSA CONDUCE SI LUMEA...
    PENTRU CA ACESTE CREIERE LUCIFERICE NU SUNT NICI MACAR CANADIENE,
    NU SUNT NICI AMERICANE; SUNT DOAR .. LUCIFERICE ...

    ReplyDelete
  2. Partea a II a

    Canada , America este doar un loc unde incep si isi duc la sfarsit
    planurile.
    NIMIC NU POATE FI MAI SIMPLU DECAT SA CUCERESTI UN LOC FARA
    ISTORIE, FARA RADACINI SI SA-I MANEVREZI OAMENII DUPA INTERESELE
    TALE.
    SARMANII OAMENI ...
    Intradevar, aici daca nu intelegi lucrurile din jurul tau si mai
    ales daca opui rezistenta in vreun fel, ei bine se intoarce in mod
    natural si firesc impotriva ta; oricum, probleme..
    DE CE? PENTRU CA ASA TREBUIE. PUNCT.
    Ai idei? du-te in tara ta si ti le practica.
    NU INTELEGI? VEI INTELEGE. INDIFERENT CINE TE-AI NUMI SI CE BAGAJ
    DE CUNOSTINTE SI EXPERIENTA AI AVEA.
    Asta duce la acea netezire a creierului de care vorbeam mai sus.
    CEI MAI MULTI DECAD PROFESIONAL AICI.
    Si nu ma refer numai la cei ce trebuie sa accepte alte munci.
    CHIAR DACA AI MUNCI EXACT IN DOMENIUL TAU, LENTOAREA CU CARE SE
    MISCA LUCRURILE PE AICI, LENEA SI INDOLENTA MAJORITATII, RESPECTIV
    CONSTRANGEREA ACTIUNILOR TALE DE DECIZIA MULTOR ALTORA FAC SA AI
    UN RANDAMENT MULT INFERIOR CELUI DIN TARA.
    PRACTIC TE SCOT DINTR-UN RITM AL TAU (ASTA DACA IN TARA NU AVEAI
    UNUL SIMILAR).
    Calitatea serviciilor in general lasa mult de dorit. Si asta si
    din cauza faptului ca oamenii muncesc exclusiv pentru a nu avea
    "complain"-uri (reclamatii) , pentru a nu ajunge vreo problema la
    sef.
    IAR CEEA CE SE CAUTA, IN TOT CEEA CE FAC (CEI CE MUNCESC) ESTE SA
    SE ACOPERE PERMANENT DE ORICE EVENTUALA PROBLEMA. TENDINTA NU ESTE
    CONSTRUCTIVA, SA SE EVITE PROBLEMELE, CI SA SE "ACOPERE" IN CAZUL
    CAND ELE APAR.
    Poate chiar e bine cateodata sa apara probleme pentru ca tu,
    intuindu-le si acoperit fiind de acest lucru, ai ocazia sa iesi in
    fata si faci imediat ceva sa le rezolvi; deci muncesti; deci
    existi.
    NU EXISTA SCRUPULE...
    DAR ESTE O TARA FERICITA, DORITA DE MULTI...
    IAR NOI, CA NISTE CATARI CARE NU INTELEGEM ACESTE BINEFACERI SI
    MINUNATII, NE TOT GANDIM PE ACASA. TOT ASCULTAM DE ACEASTA
    "PARDALNICA" INIMA ...
    CAT DE NAIVI SUNTEM ...
    CAT DE "ABSURZI" SUNTEM IN NEMULTUMIREA NOASTRA FATA DE ACESTE
    ATAT DE RAVNITOARE LOCURI!
    Cum spuneam, avem 9 luni de Canada . "Eclozarea" a luat sfarsit;
    am scos capul din ou; a venit termenul ...
    DUPA CUM VEDETI, AM FOST ASCULTATORI, AM ASCULTAT SISTEMUL,
    REGULILE SI ... AM IESIT LA TERMEN ...
    A VENIT VREMEA SA DESCHIDAM GURA SI SA SCOATEM PRIMUL TIPAT.
    ACESTA A FOST PRIMUL NOSTRU TIPAT DIN CANADA ...
    AM CRESCUT SI TRAIT INCHISI (IN NOI), IAR PENTRU A NU NE RISIPI
    NE-AM ERMETIZAT, SIMTIND INSA ORICE SOC, ORICE ADIERE, ORICE
    VIBRATIE DIN EXTERIOR.
    SI AM VIBRAT SI NOI; IN FELUL NOSTRU ..
    AM PRIMIT CE NI S-A DAT; AM ASCULTAT CE NI S-A SPUS ...
    IAR ACUM AM TIPAT.
    ACESTA A FOST PRIMUL NOSTRU IMPULS.
    Probabil ca de acum inca vom asculta, vom continua sa crestem sa
    intelegem cat mai multe si vom ajunge sa luam decizii multe si
    importante.
    Probabil ca dupa 3 ani o astfel de decizie va fi deja fapta.
    PROBABIL CA INIMA VA CONTINUA SA BATA LA LOCURILE UNDE A FOST
    CONCEPUTA, LA RADACINILE EI ...
    PROBABIL, DRAGII NOSTRI, SE VOR INTAMPLA MULTE ..."

    Intrebare: Te rog sa-mi spui cum resimti tu Sistemul ? Multumesc frumos

    ReplyDelete
  3. Pai... imi este greu sa-ti dau un raspuns. Asa cum spunea si varul tau, fiecare experienta este unica si fiecare om care traieste in Canada are propria lui viziune: unii mai naivi, altii mai incrancenati, altii fericiti, altii deprimati... Poti si aici sa fii informat referitor la politica si economie daca esti pasionat dar cred ca, cei drept, nu apar politicienii la televizor mai des ca Dragusanca asa ca poti foarte bine trai si fara ei daca nu te intereseaza. Spre exemplu eu nici nu ma uit la televizor. Nu ma mai uit inca de cand eram in Romania si ma ingretosa circoteca politica romaneasca. Ma simteam atat de plina de frustrari si atat de negativ incarcata dupa cate o astfel de balacareala publica incat am renuntat la televiziune cu totul si crede-ma ca viata mea asa neinformata a devenit mult mai frumoasa. Vreau sa spun ca a fost o chestiune de alegere personala si nu de creier spalat. Acum... ce sa spun? Nu toata lumea trebuie sa fie ca mine. Eu sunt oportunista si imi place sa imi traiesc viata frumos si in liniste acum si aici. O fi adevarat ca nu inteleg prea mult din viata sau am incetat sa-mi pun intrebari inutile sau sa ma stresez pentru chestiuni ce nu-mi stau in putere a fi rezolvate?
    Pe de alta parte, am vazut mai multi romani care au plecat inapoi in Romania tunand si fulgerand impotriva Canadei dar s-au intors tot aici. Cu cat pleci mai repede inapoi cu atat mai bine pentru tine! Nu apuci sa vezi prea mult din stilul de viata si sa te obisnuiesti. Dupa cinci ani de trai aici... sunt curioasa cat vor rezista acolo. Probabil pana vor termina banii agonisiti pe-aici. Sunt curioasa chiar daca or fi romani intorsi acasa, fericiti si multumiti cu decizia luata mult timp dupa aterizare.
    Mai este si latura aceea sentimentala a omului care plange dupa pamantul natal. Inteleg perfect! Asta este cea care imi da si mie de furca si ma bocesc toata ziua dupa mama, frati si prieteni.

    ReplyDelete
  4. Woah! I'm really enjoying the template/theme of this site.
    It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get
    that "perfect balance" between user friendliness and visual appeal.
    I must say you've done a fantastic job with this. Additionally,
    the blog loads very quick for me on Chrome. Excellent Blog!

    ReplyDelete