Sunday, January 7, 2018

Frig, frig!

Hai, la multi ani Ioane si Ioni! Matale, tata, odihneste-te in pace! El a fost cel mai drag Ion sufletului meu.  Obisnuia sa spuna razand ca Ion e nume de prost. Fiind si numele lui sper ca ii veti ierta gluma. Era un tip haios in felul lui. Cam acid, cam ca mine. Marea lui calitate a fost ca ma iubea mult.

La postarea trecuta, cea cu finalul de an, cineva mi-a spus sa scriu mai des. N-am tiiiimp! Cumpar timp. Duminica as putea dar aia o petrec in semi lenevire de pana si mintea imi intra in repaos. E si frig al naibii de nu-mi vine sa ies de sub patura. In casa e cald. Duduie centrala. Numai daca te uiti pe geam iti ingheata sangele in vene. De la usa pana la masina deja ramai paralizat. Zici ca te-a lovit brusc un atac cerebral. Si-apoi vezi ca in Romania casca mațele pe la colturi de cald sau infloresc magnoliile si te apuca damblalele de ciuda. Cum, frate? Cand eram eu acasa erau niste ierni de-alea de se infundau soselele si acu e primavara din decembrie?

E fain sa vezi diferite natii pe-aici si felul lor de a reactiona la frig. Canadienii umbla despuiati. Acum la minus douazeci si ceva isi pun, in sfarsit, un hanorac mai grosut si zic “Damn, it’s cold, man!”. Est europenii au haine groase de iarna si caciuli. Desi avem si noi ierni grele (mai bine spus: obisnuiam sa avem ierni grele) noi nu suntem asa caliti la frig. Inca ne imbracam bine. Numai copiii mei ies balalau, descheiati la geci si imi rad in nas “I am canadian, woman!” Cei care vin din tari calde se infofolesc de nu le mai vezi nici ochii si umbla ca teleghidati. Eram intr-o seara parcata langa o masina mare, faina de tot. Apare o tipa, cred, ca nu se vedea nimic sub sutele de fulare, caciuli, manusi si geci. Se catara in masina cu greu, si pleaca. Am gasit-o infipta cateva minute mai tarziu in primul stalp. Cum naiba sa conduci asa impachetata?

Azi, desi nu am chef sa scot niciun degetel afara va trebui sa o scot pe toata Vera din casa. Ma duc in Cambridge diseara la Pavel Stratan la spectacol. Cand am luat biletele habar nu aveam ca va fi atat de frig si mie atat de lene. Va povestesc dupa...

No comments:

Post a Comment